První navázání kontaktu s uchazečem o zaměstnání je tím nejdůležitějším krokem v celém procesu náboru a hledání zaměstnání.
Právě pohovor po telefonu je často prvním a jednoduchým způsobem, jak si uchazeč může udělat představu o pracovním místě a HR konzultant o možnostech kandidáta.
- Vím, že se mi někdo ozve!
Hledáte zaměstnání, rozeslali jste životopisy a čekáte, kdy se na vás usměje štěstí a někdo vás bude kontaktovat? Je důležité počítat s tím, že vás bude kontaktovat neznámé číslo, proto v tuto chvíli je nutné nechat předsudky o (ne)zvedání cizích čísel stranou a připravit se, že bez tohoto kroku to často nepůjde. - Mějte přehled!
Životopis jste poslali na více míst? To se určitě nevylučuje, ale je dobré si pamatovat kam a vědět z jakých firem je možné, že vás budou kontaktovat, ať lehce předejdete momentu překvapení a úsudku, že nevíte, kdo a proč vám volá. - Soustřeďte se!
Udělejte si čas, ať se můžete telefonátu naplno věnovat, je jasné, že nemůžete odhadnout v jakou chvíli vás konzultant zastihne, ale určitě je možné požádat o jiný termín hovoru, kdy budete vědět, že máte dostatek prostoru se soustředit. - Nezapomínejte na vystupování!
Může se zdát, že první dojem po telefonu není možné udělat, opak je pravdou! I právě v samotném hovoru se o vás konzultant může dozvědět mnoho a je to jeden z rozhodujících momentů vaší pozvánky k osobnímu pracovnímu pohovoru. - Ptejte se!
Máte nějaké otázky? Zajímají vás konkrétní věci? Nečekejte a ptejte, i pro vás je to jedinečná možnost se dozvědět o firmě a pracovní pozici co nejvíce a rozhodnout se, zda v případě pozvání k osobnímu kontaktu se dále účastnit chcete.
Každopádně žádné obavy nejsou třeba, tímto rychlým vzájemným kontaktem máte jedinečnou možnost si vytvořit rychlou představu o prostředí, které vás čeká. Otázky, které vám konzultant bude pokládat, jsou velmi jednoduché a odpovědi stručné.
I my v O.K. solution využíváme možnosti pracovního pohovoru po telefonu a víme, že je to velmi efektivní řešení pro obě strany.